A nagy berlini falafel tesztelgetés

A falafel hagyományosan csicseriborsóból készülő golyó vagy fasírt. A Közel-Keletről ered, tökéletes street food szerintem. Ha az ember unja a sok berlini kebabot, dönert és gyorsan be akar kapni valamit napközben, akkor jó választás. Kb. minden sarkon kapni a városban, párat kipróbáltunk, de még van bőven olyan hely ahol szívesen ennék, majd egyszer kibővítem a listát.

Falafel Jakoub


Számomra abszolút első helyezett ebben a listában, többször is visszatértünk. Egy ebéd vagy vacsora, utána egy sör a Spätiből és nem is kell több.
3 falafel golyó, sok zöldség, választható szószok és a pitát egy kicsit megpíritják amitől roppanós lesz. Finom, olcsó, nekem nagy kedvenc. Ajánlott!


Cím: Weserstr. 14, 12047 Berlin
Ár:
2,50€

Sahara Imbiss Sudanesische Spezialitäten 

img_20200806_200258.jpg

Kelet-afrikai falafelező, különlegessége, hogy mogyoróvajas szósz van hozzá alapból, de mangós verzió is kérhető, ja és a falafelben van egy kis kapor, nekem nagyon ízlett. Neukölln és Kreuzberg városrészekben sétálva biztos hogy belebotlunk az egyik Sahara Imbissbe, azt hiszem én 5-öt találtam, de lehet több van. 

Cím: Bergmannstraße 94, 10961 Berlin
Ár: 2,50€

Kandaka
img_20200912_183705.jpg
Afrikai étterem ez is, itt is mogyoróvajas verzió kapható, picit drágább összességében minden, de mivel Friedrichshain frekventált részén van, érthető is. 

Cím: Gärtnerstraße 26, 10245 Berlin
Ár: 2,80

1001 Falafel

Prenzlauer Bergben  és Kreuzbergben is van egy 1001 Falafel-es, kicsit nagyobbnak tűnik, de annyira nem jó mint az előző helyeken kapható falafelek pitában, árban hasonló a többihez.  

Cím: Stargarder Str. 73, 10437 Berlin
Ár: 2,50€

Rissani

Marokkói étterem, maga a falafel elég pici és száraz, itt répa meg lilakáposzta is volt a zöldségek között. Szerintem ezen a helyen a falafel tálakat meg a többi ételt érdemes kipróbálni, mert ahogy láttam elég nagy adagokat adnak és az árak nagyon barátságosak. 

Cím: Spreewaldpl. 4, 10999 Berlin
Ár:
2,50€

Dada Falafel

Itt próbáltam először a falafelt pár évvel ezelőtt, bár ár érték arányban ez az utolsó helyezett nálam, annak ellenére, hogy sok és jó értékelése van a google szerint (turista hype), de ennyi pénzből bárhol máshol kettőt kapunk, amik nagyobbak és finomabbak is!

Cím: Linienstraße 132, 10115 Berlin
Àr: 5€