Mac and Cheese

Mac and Cheese-t szerintem egyszer ettem eddig azt is rántva és egy hamburgerben volt, szóval gondoltam nézzük meg milyen ez az étel. Ez nem az alap recept, egy kicsit tuningolva lett. 

Hozzávalók:

- 400 g tészta
- 40 g vaj
- 40 g liszt
- 2 gerezd fokhagyma
- 0,4 liter tej 
- só, bors
- frissen reszelt szerencsen dió
- 1,5 dl sör
- 200 g cheddar sajt
- 150 g ementáli sajt
- pár evőkanál reszelt parmezán 

Először a tésztát félkeményre főzzük, mert a végén még kell egy kicsit sütni is. A vajat egy lábasban felmelegítjük, beleszórjuk a lisztet, mehet bele a fokhagyma, majd folyamatos kevergetés mellett felöntjük a tejjel. Sózzuk, borsozzuk, és beleszórjuk a szerecsendiót is. Jöhet bele a sör és a sajtok fele, ezt jól elkeverjük. Igazából egy sajtos besamel lesz.

Összekeverjük a tésztával és beleöntjük egy kisebb sütőtálba, a tetejére mehet a sajtok másik fele és 180 fokon 20-25 percig sütjük.

Megjegyzések:
- a sör meg a sütőben sütés is kihagyható
- nem kell rá semmi, én kipróbáltam piritott hagymával meg lila hagymával, de magába úgy jó ahogy van
- rántva is finom