Tiramisus palacsinta


Ez a változat még a túrós palacsintánál is laktatóbb, nekem hármat sikerült megennem és már jól laktam. A hozzávalókból 8-10 palacsinta jön ki, ami elég bőven.

Tésztához:
130 g liszt
20 g kakaópor
csipet só
1 tk porcukor
3 db tojás
300 ml tej
100 ml szódavíz
20 ml olaj

Töltelékhez:
500 g mascarpone
70 g porcukor
10 g vaníliás cukor
4 adag presszókávé
kb. 20 db babapiskóta

+ kakaópor a palacsinta tetejére

Az eredeti receptben turmixolják a hozzávalókat a tészta összeállításánál, de össze lehet rakni anélkül is, hogy olaj kell e bele abban se vagyok teljesen biztos. Mindenkinek van saját palacsinta receptje...

Habosra keverjük a mascarponét a porcukorral és a vaníliás porcukorral, ennyi a töltelék. A megsült palacsintákat megkenjük a mascarponés krémmel, két darab kávéba áztatott babapiskótát rakunk rá majd feltekerjük, megszórjuk kakaóporral és tálaljuk.

(A chef Jambrich Kata volt és a helyszínt is ő biztosította, én csak kuktáskodtam, nála lehet rendelni!)

Ha marad krém meg babapiskóta abból lehet egy pohárdesszertet csinálni, babapiskóta, krém, kakaópor és ezt a sort folytatva amig be nem tellik a pohár.

img_20210210_174945.jpg

Tippek:
- ha pár órát vagy egy éjszakát áll akkor összeérnek az ízek és sokkal finomabb, azt mondják...
Palacsinta sütésnél lehet kevés olajat rakni az első pár palacsinta alá, hogy semmiképp se tapadjon le